• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Angående aktiva skulder hos kronofogden samt lösa de med bolån

Svanskotans

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
2 Augusti 2023
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Hejsan.


Har skulder som jag börjat släppa till kronofogden. Så en utmätning bör börja strax. Ska lämna in mina uppgifter den 13/2 för löneutmätning. Jag fick erbjudandet av min sambo att köpa 50% av hennes hus för 500.000kr. Huset köpte hon i Januari månad för 1 625 000.

Problemet som uppstår. Jag har inte berättat för någon att jag har skulder som jag nu släppt till kronofogden för utmätning.


Min fråga är egentligen om det finns någon bank som kan låna ut 750.000 till mig där jag löser mina skulder på 250k och betalar 500k till min sambo? Läggs huset som pant på bolånet då? Tror ni att det finns någon möjlighet för det här?
Just nu ligger cirka 70.000 hos kronofogden.

Tack i förhand för svar. Vet inte om min text är tydlig nog.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 782
Mottagna reaktioner
1 769
Poäng
1 277
Hejsan.


Har skulder som jag börjat släppa till kronofogden. Så en utmätning bör börja strax. Ska lämna in mina uppgifter den 13/2 för löneutmätning. Jag fick erbjudandet av min sambo att köpa 50% av hennes hus för 500.000kr. Huset köpte hon i Januari månad för 1 625 000.

Problemet som uppstår. Jag har inte berättat för någon att jag har skulder som jag nu släppt till kronofogden för utmätning.


Min fråga är egentligen om det finns någon bank som kan låna ut 750.000 till mig där jag löser mina skulder på 250k och betalar 500k till min sambo? Läggs huset som pant på bolånet då? Tror ni att det finns någon möjlighet för det här?
Just nu ligger cirka 70.000 hos kronofogden.

Tack i förhand för svar. Vet inte om min text är tydlig nog.
Beror allldeles på hur mycket huset är belånat till.
Vet du hur det ligger till?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 535
Mottagna reaktioner
12 911
Poäng
9 787
Bluestep och liknande. Handelsbanken skulle inte förvåna heller.
Du lär väl köpa in dig genom övertagande av delar av lån dock, eller har hon Cashat?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 560
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Det låter som en plan, för mig hade det dock varit en röd flagga och jag hade inte riskerat mitt hus.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp